NÁVOD NA PREŽITIE – LOCKDOWN

Úzkosť, stres, osamelosť, beznádej, zúfalstvo, smútok, bezradnosť, strach, či problémy so spánkom. Ak aspoň jednému z týchto pocitov v poslednej dobe čelíš, tu je pár rád, ako ich poraziť, či na koho sa obrátiť.

V prvom rade je nutné si uvedomiť, že tieto pocity sú v tomto neprirodzenom čase prirodzené a pociťuje ich väčšina ľudí. Nie ste v tom teda sami, sme v tom všetci spolu. Toto obdobie nemusí byť nevyhnutne tým najhorším vo vašom živote, všetok ten voľný čas, čo sa vám zrazu ponúka a vy neviete čo s ním, môžete investovať do seba.

  • kniha, ktorú už dlho okukávate na poličke?
  • Či ten film na ktorý sa tak dlho chystáte?
  • Alebo ten seriál na ktorý ste si nikdy nenašli dostatok času?
  • A čo napríklad domáce cvičenie, jóga a meditácia?
  • Naučte sa niečo nové – štrikujte, varte, pečte, šite, píšte, maľujte, spievajte

O všetky tieto aktivity sa môžete podeliť aj s priateľmi, či rodinou. Buďte s nimi v dennom kontakte, telefonujte, mailujte, píšte si, alebo si dohodnite video hovor. Nie každý deň môže byť slnečno, niektoré dni proste preležíme v posteli, preflákame, premárnime a máme pochmúrnu náladu. Zjeme veľa nezdravého jedla, nespravíme nič produktívne a potom sa preklíname. Prokrastinovať je v poriadku, občas si dopriať sladké, horúci kúpeľ, či poobedňajší spánok je v poriadku. Robme veci, ktoré máme radi, pustime si dobrú hudbu, alebo sa pomaznajme s domácim miláčikom a hlavne dýchajme.

Človek by bol čakal, že na druhý pokus to bude ľahšie. No opak je pravdou, druhý pokus je ešte horší ako ten prvý. Pýtame sa, koľko ich ešte bude a skončí sa to vôbec niekedy? Prežijú to naši najbližší v zdraví, neprídeme o prácu? Všetky tieto otázky sú namieste, no zatiaľ nanešťastie nikto nepozná odpovede. No sú medzi nami aj ľudia, pre ktorých je karanténa skutočným väzením. Počet obetí domáceho násilia sa z februára na marec 2020 celosvetovo zvýšil na trojnásobok. Preto k sebe buďme tolerantní, podporujme, rešpektujme a chráňme sa.

0800 212 212 linka pre ženy zažívajúce násilie

0800 500 333 telefonická psychologická pomoc pre ľudí v kríze počas COVID-19

Autor: A.C.

Zdroj: https://www.mentalhealth.org.uk/coronavirus/mental-health-tips