Ženské (ne)sebavedomie a ako ho zlepšiť

Sebavedomie žien sa formuje hlavne v pubertálnom období. V ktorom sme obklopené mladými ľuďmi, ktorý vedia byť dosť krutí. Vedia človeka vysmiať aj za najmenšiu maličkosť. Sebavedomie je jednou z najdôležitejších vlastností úspešných ľudí. Nevravím tu teraz o prehnanej afektovanosti, ale o schopnosti vyjadriť svoj názor a nebáť sa stáť si za ním. Hovorím o uvedomení si vlastnej hodnoty.

Dám vám teraz jednu otázku. Na koľko bodov z desať máte radi sami seba ako človeka? Ak je toto číslo nižšie zrejme máte nedostatok zdravého sebavedomia. Ako chcete, aby mal rád niekto vás ak nedokážete mať rada samú seba? Pracovať na svojom sebavedomí je veľmi dôležité v každej etape nášho života.

Je hneď niekoľko spôsobov ako si zlepšiť sebavedomie:

  1. Ak máte pocit, že niekto negatívne ovplyvňuje váš postoj k sebe samej mali by ste zvážiť možnosť zbaviť sa vplyvu tohto človeka. Jednoducho povedané prestaňte sa s ním konfrontovať. Ak niekto trvalo podkopáva vašu vieru v seba samú mali by ste odstrihnúť tieto negatívne vplyvy na vašu psychiku. Nie je to ľahká cesta, ale výsledkom bude vaše šťastnejšie a sebavedomejšie ja, ktoré nadobudne potenciál robiť veľké veci. Každá veľká výprava začína najťažším gestom a to prvý krokom.
  2. Ďalším krokom je uvedomiť si v čom som dobrá. Uvedomiť si všetky svoje pozitívne vlastnosti a schopnosti, ktoré ma robia jedinečnou. Treba sa na začiatku vedieť oceniť za všetky svoje malé úspechy.
  3.  Vzdať sa prehnane vysokých nárokov na seba samého, môže byť spočiatku ťažké. Treba si však uvedomiť, že nik predsa nie je perfektný. Treba sa zmieriť so svojimi nedokonalosťami, ktoré nedokážeme zmeniť, (no musíme si uvedomiť , že teraz hovorím len o veciach, ktoré nemajú negatívny dopad na kvalitu nášho života).
  4. Taktiež vám pomôže ak sa prestanete porovnávať s inými ľuďmi. Musíme si uvedomiť, že každý je jedinečný. Vždy bude niekoľko ľudí, ktorý budú v niečom lepší, ale naopak aj horší ako my.
  5. Ďalším krokom je vykročiť zo svojej komfortnej zóny. Začať spoznávať nových ľudí, ktorý nás obohatia. Možno si to neuvedomujeme, no viac sociálnej interakcie tiež pomáha nášmu sebavedomiu.
  6. Nakoniec by sme si mali určiť nové ciele. V čom sa chcem zlepšiť? Ako pomôžem svojmu sebavedomiu? Môže ísť kľudne aj o maličkosti akými sú zmena účesu, či nákup nového kúsku do nášho šatníku.

Autorka: Aneta Slavkovská